Moviments cinematogràfics II: Expressionisme.
Expressionisme
1. Moviment avantguardista que sorgeix en el període que va entre la Primera i la Segona Guerra Mundial, fonamentalment a Alemanya
2. Actitud vital davant el moment històric i una forma de rebuig al sistema.
3. Les pel·lícules representen mons irreals i arguments allunyats a la realitat.
4. Personatges malvats.
5. La temàtica és diversa, va des de l’ambientació en l’època medieval fins al futur.
6. Es rebutja l’autoritat i es critica l’Estat i la burgesia.
7. Predomini de les ombres sobre la llum, l'atmosfera bromosa i ombrívol que caracteritza la tradició mítica i fantàstica de l’univers d'aquest corrent de cinema.
8. Perspectives esgarrades i decorats gòtics que accentuen la sensació d'amenaça que emmascara tota la posada en escena.
9. Il·luminació artística i creativa, on els blancs i negres violents configuren la confusió i l'angoixa que viuen els personatges.
10. Il·luminació totalment artificial i antinatural, fugint del realisme d'altres corrents cinematogràfiques europees contemporànies.
11. Posada en escena expressament poc realista, aconseguida amb roba pintada, de manera inharmònica, contravenint totes les regles de la perspectiva.
12. Aparença dels actors gairebé fantasmagòrica, més caricatura que de personatges reals, vestits i maquillats de manera estranya i de forma exagerada.
13. Els personatges acaben convertits en una forma abstracta més, que inclús es confon amb el decorat.
Informació ampliada: aquí. Pel·lícules:
El gabinet del dr. Caligari (Robert Wiene, 1920)
Nosferatu (Murnau, 1922)
Metropolis (Fritz Lang, 1927)
El Golem (Carl Boese, 1920)
Fragments de pel·lícules:
Metropolis (Fritz Lang, 1927)
Nosferatu (Murnau, 1922)
El gabinet del dr. Caligari (Robert Wiene, 1920)
El Golem (Carl Boese, 1920)
Comentaris
Publica un comentari a l'entrada