Moviments cinematogràfics IV: Neorealisme italià
Neorealisme italià
Característiques:
• Sorgeix a Itàlia a la dècada dels 40 com una reacció a la crua postguerra.
• Buscava mostrar situacions més autèntiques, properes a la realitat social del moment, fins al punt que els actors moltes vegades no eren professionals, precisament per aconseguir aquest plus de realisme.
• Donava més importància als sentiments dels personatges que a la trama argumental.
• Els actors acostumaven a improvisar.
• El concepte de final feliç del cinema nord-americà desapareix.
• Són pel·lícules que es feien amb molt pocs recursos tècnics.
• S’acostumava a enregistrar en escenaris naturals, fugint dels estudis.
• El seu objectiu era impulsar el cinema no com una forma d’entreteniment, sinó com un instrument de crítica social.
Principals films:
Roma ciutat oberta (Roberto Rossellini, 1945)
El lladre de bicicletes (Vittorio De Sica, 1948)
Sciuscià (Vittorio De Sica, 1946)
La terra tremola (Luchino visconti, 1948)
Característiques:
• Sorgeix a Itàlia a la dècada dels 40 com una reacció a la crua postguerra.
• Buscava mostrar situacions més autèntiques, properes a la realitat social del moment, fins al punt que els actors moltes vegades no eren professionals, precisament per aconseguir aquest plus de realisme.
• Donava més importància als sentiments dels personatges que a la trama argumental.
• Els actors acostumaven a improvisar.
• El concepte de final feliç del cinema nord-americà desapareix.
• Són pel·lícules que es feien amb molt pocs recursos tècnics.
• S’acostumava a enregistrar en escenaris naturals, fugint dels estudis.
• El seu objectiu era impulsar el cinema no com una forma d’entreteniment, sinó com un instrument de crítica social.
Principals films:
Roma ciutat oberta (Roberto Rossellini, 1945)
El lladre de bicicletes (Vittorio De Sica, 1948)
Sciuscià (Vittorio De Sica, 1946)
La terra tremola (Luchino visconti, 1948)
Comentaris
Publica un comentari a l'entrada