Moviments cinematogràfics VII: Cinema Novo.
Moviments cinematogràfics: Cinema Novo
Característiques del Cinema Novo:
• El cinema novo fou un moviment de la història del cinema del Brasil al qual pertanyeren una sèrie de directors de cinema brasilers dels anys 50 i 60 del segle XX compromesos amb l'època. • El lema era Una càmera a la mà i una idea al cap, i hi havia influït tant el neorealisme italià com la Nouvelle vague francesa.
• El cinema tractava la realitat social del país, el seu passat històric i la pobresa, tant a les grans ciutats com al deshabitat nord-est brasiler.
• Procurava fer un art que mostrés les contradiccions de la realitat, i alhora ajudés a transformar-la. • Els seus protagonistes eren l'home rural i el poble de les faveles
• El que va fer del cinema novo un fenomen d'importància internacional va ser justament el seu alt nivell de compromís amb la veritat; va ser el seu propi miserabilisme, que, abans escrit per la literatura dels trenta, va ser ara fotografiat pel cinema dels seixanta; i si abans era escrit com a denúncia social, avui va passar a ser discutit com a problema polític.
• Característiques: o Baix cost en la producció; o La filmació es realitzava en exteriors, especialment en les faveles; no es recreaven en sets o No s'utilitzaven actors professionals, era comú veure que persones de les mateixa faveles interpretaran els personatges o La improvisació era benvinguda o La fotografia es realitzava sota llum natural, i, regularment, amb càmera en mà; o S'utilitzava so directe
• Noms destacats: Glauber Rocha, Nelson Pereyra Dos Santos, Carlos Diegues i Joaquim Pedro de Andrade. Barravento (Glauber Rocha, 1962) Rio, 40 graus (Pereira dos Santos, 1955) Vidas secas (Pereira dos Santos, 1963) Dios y el diabl0 en la Tierra del Sol (Glauber Rocha, 1964)
Informació ampliada: aquí.
Comentaris
Publica un comentari a l'entrada