Moviments cinematogràfics I:. El cinema soviètic

Cinema Soviètic 

1. Corrent avantguardista que va dominar la producció cinematogràfica russa des de la revolució soviètica fins a poc després de la Segona Guerra Mundial.

2. Exaltació del muntatge com a principal recurs estètic.

3. Realisme de les seves imatges amb un to volgudament documental i lluny del artifici propi de Hollywood.

4. Tria de temàtiques revolucionàries i d’exaltació obrerista i patriòtica com a principals línies argumentals.

5. Incorporació de la massa anònima com a protagonista de les històries que es converteixen en drames corals. 

6. Corrent en contra de l’ús creatiu del cinema sonor, de fet els principals directors del cinema soviètic van firmar l’any 1928 un manifest assenyalant els perills de que la paraula i els diàlegs esclavitzessin la llibertat creativa del muntatge, postulant un ús antinatural i asincrònic del so. 

7. Noms destacats: S. M. Eisenstein, Vsevolod Pudovkin, Dziga Vèrtov i Lev Kuleshov. 

Pel·lícules:  

El cuirassat Potemkin (Eisenstein, 1925) 




La mare (Pudovkin, 1926) 




 La fi de San Petersburg (Pudovkin, 1927)



 Octubre (Eisenstein, 1928)






La importància del muntatge. L'efecte Kuleshov: 


 Octubre (Eisenstein, 1928)




 La fi de San Petersburg (Pudovkin, 1927)



El cuirassat Potemkin (Eisenstein, 1925) 




                                                              La mare (Pudovkin, 1926) 


Comentaris

Entrades populars